Qasey Honey. Powered by Blogger.

QASEY HONEY DI RANCANGAN NONA (Episod 40) - SEGMEN BUNGA TELANG



Salam my kesayangan...

hari ni merupakan hari terakhir di tahun 2019...tahun yang dinanti-nantikan oleh semua akan tiba jua...in shaa Allah umur panjang dapat lah bersua di tahun 2020...

apabila melihat di media2 sosial...terdapat pelbagai reaksi dan status apabila nak menjelang 2020 ni...yang paling popular sekali mengenai kereta terbang la...heee...terhibur juga baca pelbagai komen netizen ni...



maklum la sejak di sekolah rendah lagi kita telah disogokkan dengan slogan "Wawasan 2020"...siap lagu dia lagi kita hafal dan nyanyi setiap kali perhimpunan kan...jadi sebagai seorang murid yang naif ketika tu...kita ni mula la membayangkan pada tahun 2020 nanti suatu yang zaman yang serba serbi canggih termasuk la kereta terbang tu...siap ada pertandingan buat esei lagi tau...QH dapat la tempat pertama untuk kelas masa tu...heeee...tu zaman bebudak masa sekolah dulu...


sekarang ni nak cerita pula apa yang telah berlaku beberapa bulan yang lepas...draft ni dah lama QH simpan cuma tak terupdate jek...boleh bantai update resepi je...heee

pada bulan oktober yang lepas...maaf tak ingat dah bila tarikhnya...QH telah disunting oleh pihak team Nona TV3 untuk segmen bunga telang

semasa dapat whatsapp dari adik Shamin tu...lama juga la QH memikirkan tentang hal tersebut...kerana sebelum ni ada juga la beberapa program lain yang mengundang QH untuk muncul di TV...tetapi masa tu QH masih belum bersedia lagi...malu pon ye juga...


tetapi untuk kali ni...QH telah terbuka hati untuk menerimanya...asyik nak menolak je bila nak timba pengalaman yang lain kan...walau sebelum ni QH pernah muncul di TV dan melalui pengalaman bagaimana untuk shooting masak2 ni...ternyata pengalaman untuk kali ni berbeza sikit...dimana ianya telah dibuat di rumah sendiri dan QH menyediakan semuanya juga...

walaupon agak penat tetapi sangat berpuashati apabila semua telah selesai...cuma ada la terpeleot sikit...QH jadikannya sandaran untuk memperbaiki segala kelemahan dan kekurangan tersebut di masa akan datang jika mempunyai peluang sebegini lagi...


terima kasih kepada pihak team Nona TV3 dan adik Shamin kerana sudi menjemput kak QH untuk salah satu segmen rancangan Nona kendalian awak yea...minta maaf jika terdapat kesilapan dan kekurangan sepanjang shooting tersebut berlangsung...jangan serik tau untuk bekerjasama lagi dengan akak di masa akan datang...


di dalam segmen bunga telang ni, QH telah menunjukkan cara membuat nasi lemak bunga telang, onde-onde bunga telang dan kaswi bunga telang...sejak berkenalan dengan bunga telang ni...QH memang jatuh cinta betul dengan bunga ni...banyak yang QH nak tunjukkan resepi yang boleh digunakan dengan bunga telang ni...semuanya mengambil masa la sedikit...ada masa QH akan updatekan dari masa ke semasa yea...


sebelum terlupa...segmen bunga telang dari QH ni telah pon ditayangkan di TV3 pada 27 Oktober 2019 yang lepas...pada yang terlepas untuk menonton boleh tonton rancangan Nona episod 40 ni pada di youtube TV3 atau di akhir entri ni ada QH letakkan youtube tersebut...jadi boleh la tonton di situ...


semuanya telah siap...perut pon sudah berlagu...apalagi jom la kita isi dan kenyang perut dengan hidangan yang tidak beberapa ni dari QH...

dikesempatan ini juga QH ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sponsor2 dapur QH seperti Saji, Mak Siti, Ayambrand, SnPsantan dan juga kepada pihak yang telah berkolaborasi dengan QH...terima kasih juga kepada semua yang sudi singgah dan sokong blog Qasey Honey dari masa ke semasa...

semoga di tahun 2020 nanti Qasey Honey akan terus mengutip dan menyimpan memori serta pengalaman yang lebih indah dari 2019 ni...salam sayang semanis gula untuk semua...


No comments