CUCUR MAGGI SEDAP DAN MUDAH



Salam my kesayangan...


Hijrah tidak seharusnya lebih baik dari semua orang
tapi cukuplah lebih baik dari diri kita yang dulu
BUKA BUKU BARU
Salam Maal Hijrah 1440
buat semua yang beragama Islam

Ok la...sebelum tu nak tanya dulu dah ada ker yang mencuba maggi baru yang pedas giler tu...rasanya sama naik dengan samyangkan...pedas nak ampunkan...berpinar mata dan berdengung kepala nak menghabiskan semangkuk maggi pedas tu...last2 kenyang minum air je untuk menghilangkan pedaskan...heee...tapi pedas2 pon masih beli lagi...aduyaiii


tapi kali ni QH mencekodokkan maggi ni...heee...nak makan begitu aja pedas tapi tekak teringin...jadinya QH bancuh dengan tepung pon sedap yang amat tau...kurang rasa pedas tu sikit...tekstur cucur ni rangup di luar dan lembut di dalamnya...betul tak tipusss...lagi satu tidak serap minyak...tengok kat gambo tu ada buktinya...hihihi...

Cucur ni senang sangat nak buatnya...sementara barang2 dari adabi masih banyak lagi stok...kita habiskan la sikit2 sebelum tamat tempoh...heeee...cucur maggi ni QH menggunakan tepung cucur bawang adabi...tetapi QH tetap juga memasukkan bawang holland di dalam adunan cucur ni sebabnya QH memang suka banyak banyak bawang dalam masakan...macam tak lengkap aje kalau tak letak...nak tambah udang ke sotong pon boleh...yang QH buat ni tak letak sebab masa tu macam terkeluar lak idea nak letak udang bagai dalam adunan cucur ni...takpe la kita cuba lagi lain kali...heee...bahan2 dan cara ada di bawah ye...siap video lagi...yang tu jangan lupa SUBSCRIBE channel youtube QH tau...ngeeee



CUCUR MAGGI PEDAS GILER

BAHAN2
1 mangkuk maggi pedas giler
1 paket tepung cucur bawang adabi
1 biji bawang holland - hiris
1 biji lobak merah - hiris halus
1 pokok daun ketumbar - hiris halus
garam dan gula secukup rasa
air secukupnya





jangan lupa untuk SUBSCRIBE youtube channel Qasey Honey
terima kasih

CARANYA
Rebus air apabila mendidih masukkan maggi. Biarkan sehingga maggi lembut kemudian toskan airnya.
Kemudian masukkan perencah maggi pedas giler. Gaul rata. Ketepikan.
Di dalam bekas yang lain, masukkan tepung cucur bawang adabi, bawang holland, lobak merah, daun ketumbar, maggi pedas giler, gula dan garam secukup rasa.
Masukkan juga air secukupnya dan gaul rata.
Panaskan minyak dan sudukan adunan cucur tadi mengikut size dikehendaki.
Goreng sehingga garing. Angkat dan toskan minyaknya.
Terus hidangan bersama sos cili jika suka. 



Share:

0 comments