JUS STRAWBERI SUNQUICK



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua…

Selamat datang February…dah masuk bulan kedua 2k18 kan…sekejapnya masa berjalan…bagaimana dengan impian…dah mula ke belum tu…QH pon baru mula sikit2 ni…tunggu la sehingga pengakhirannya bagaimana…heee…


Ok la rasa macam dah lama pulak tidak menulis di sini...bukan sengaja meninggalkan blog ni tetapi QH agak sibuk sedikit pada minggu yang sudah…


Resepi kali ni sangat senang la…maklumla kunun2 azam tahun ni nak mengecilkan badankan…jadi rajin la nak berjus bagai macam ni…tak payah tengok resepi pon boleh buat…boleh letak ikut suka…sesuaikan rasanya mengikut citarasa sendiri…nak tambah buah2 yang lain pon boleh tetapi biar mengena la campuran tu…kalau mengarut sangat nanti akan rasa pelik dan membazir pulakkan…


Campuran strawberi dan sunquick ni sangat sedap…seharian QH minum jus ni…diminum sejuk tersangat la sedap ditambah pula dari buah yang segar…tak percaya sila cuba…heee


JUS STRAWBERI SUNQUICK

BAHAN2
Buah strawberi
Buah oren sunquick – di buang kulit
Ais batu
Gula pasir
Air secukupnya

CARANYA
Buah strawberi dan sunquick di potong dadu.
Masukkan semua bahan di atas mengikut kesesuaian rasa ke dalam blender.
Kisar sehingga bahan semua hancur.

Sedia untuk di minum.



Share:

0 comments