AISKRIM ASAM BOI LAGI UMPHHH



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua…

Haaa musim panas dah sekarang…
Elok sangat la kan dengan apa yang QH nak kongsikan hari ni…heee
Cuti panjang tak ke mana2…macam2 la boleh dibuat, antara rajin dengan tidak aje…ni pon dah malam sebelum tido QH buat aiskrim ni…sebab tak payah nak bungkus2kan jadi makin mudah la kerja2 buat aiskrim ni…
Sebelum ni QH pernah kongsikan resepi ni…dah lama sangat lebih kurang 4-5 tahun lepas…klik SINI
Lama dah kan…masa tu QH buat versi aiskrim Malaysia…bungkus guna plastik aiskrim…kali ni QH menggunakan bekas khas untuk buat aiskrim…


Bekas2 tu dah lama QH beli macam bentuk dan saiz ada tetapi buatnya tidak dari sehari ke sehari…heee…mungkin sebab comel tu nampak je beli…nak buat aiskrim QH menggunakan perisa asam masin dari Double Lion…bukan senang dah nak dapatkan perisa ni sekarang tak semua tempat ada…ni QH beli KK Mart…pergi la ke sana mesti jumpa…sukanya macam jumpa emas tau…heee…walaupon QH pasti ramai yang sudah tahu nak buat airkrim ni…QH tetap letakkan resepi ni untuk rujukan pada yang memerlukan…SELAMAT MENCUBA


AISKRIM ASAM BOI

Bahan2
Air panas
Gula
Perisa asam masin – Double Lion
Asam boi
Plastik aiskrim


Larutkan gula dengan air panas. Masukkan perisa asam masin...yang ni ikut selera...jangan terlalu masam nanti lain lak rasanya...muka pon berkerut2 tahan masam...:) Perasa air tersebut manis dan masamnya...jika dah ok...sediakan bekas dan masukkan asam boi...kemudian baru masukkan bancuhan air asam yang dah dibancuh ke dalam bekas tersebut...masukkan batang aiskrim dan simpan dalam peti ais semalaman...sangat mudahkan dan sedapppp...



Share:

0 comments