JJCM : PERIUK BELANGA...


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Hari ni masih tiada resepi yer dari QH...hehehe...nak memperkenalkan lagi LABEL terbaru dari blog QH ni...Jalan Jalan Cari Makan (JJCM)...sebelum ni memang QH dan hubby suka mencuba pelbagai jenis menu dan akan pergi ke mane2 restoran atau mane2 kedai makan yang menarik perhatian kami...cuma dulu2 tu takde la nak snap2 gambar bagai ni...sekarang ni aje...QH dan kamera bagai tidak boleh dipisahkan...hehehe...pasti diusung ke sana ke mari...

Restoran pertama yang QH nak kongsikan ni Periuk Belanga di Kelana Jaya...tapi masa ni dalam restoran tu agak lenggang sedikit...masa sampai kat sini dekat pukul 4 lebih kot...orang lain dah kenyang pon makan tengah hari...tapi kami baru nak menjamu selera...hahaha


Restoran ni QH tengok ade beberapa lagi cawangannye...kalau tak silap QH restoran asalnye adelah di Danga Bay, Johor Bahru...keadaan restoran Periuk Belanga di Johor tu seperti gambar di atas tu...nampak sangat menarikkan...ade ciri2 suasana kampung gitu...maaf yer gambar kurang memuaskan...hihihi...QH suka kedai makan yang berkonsep macam tu...nanti bile balik ke Johor nak singgah ke sana pula untuk merasa masakan dan suasananye kat situ...

Pada QH kesemua menu yang ade hari tu...menepati citarasa kami...nak tahu kena la mencuba jugak...sebab lain orang lain pula seleranye...bile QH kata sedap nanti ade pula yang mengatakan sebaliknye pula...yang penting kena berani mencuba yer...kalau sedap ok la tu...tapi kalau sebaliknye...jangan datang lagi...hahaha...mudahkan...


Haa tu dia...page owner pon sibuk nak interprem jugakk...nak glam aje...hahaha...sangat tekun memilih menu sambil perut ikut sama berkeroncong kelaparan...hehehe...masa ni jangan tak tahu...sedang mengetest kamera baru...hehehe...bukan nak menunjuk tapi nak menunjukkan perbezaan kualiti antara kemera yang biase digunakan tu dengan yang ade sekarang ni...sangat berbeza...dalam proses untuk explore lagi ciri2 kamera baru tu...nanti kalau ade masa QH kongsikan yer...

Di bawah ni sebahagian menu yang kami jamu hari tu...ade pakej jugak tau...set menu yang kami pilih ni RM150...untuk 8 - 10 orang punya makan tau...harganye sangat berbaloi...kelaparan yang melampau saat itu kami memilih yang ni...hehehe...tidak termasuk minuman yer...tomyam seafood dan sayur kailan serta minuman lupa nak snap gambarnye...akibat ketidaksabaran untuk melangsaikan makanan tu semua...hihihi...jom tengok ape menu2 tu yer...

Butter Prawn - udangnye besar2 tau (2 set)

Telur Gulung Berinti (2 set)
Ayam Penyet (2 set)
Ikan Siakap Masak 3 Rasa
Ikan Siakap Berlada/Pedas
Sotong Berempah (2 set)
sebahagian menu kami hari tu
ini pula sebahagian menu yang ade di restoran Periuk Belanga tersebut
Selain di Kelana Jaya...restoran ni juga terdapat di Danau Kota jugak tau..jadi boleh la pergi di kawasan yang berdekatan yer...


Tags:

Share:

26 comments