MUFFIN EPAL

Assalamualaikum…


Selamat pagi semua…


Oh yeahh…hari ni QH cuti...1.2.2012 cuti sempena Hari Wilayah Persekutuan…kawasan2 yang terlibat Putrajaya, Kuala Lumpur dan Labuan…selamat bercuti kepada semua warga wilayah persekutuan…bagi tempat2 lain sila la jeles yea…kerana anda bekerja hari ni…hahaha…jangan marahhh



Tapi hari ni QH tak bercadang nak pergi ke mane2…nak menikmati sepenuhnya percutian ini…hehehe…nak rehat2…santai2…tengok TV, tgk blog, berFB… macam2 lagi la…yang penting sesekali dapat peluang macam ni…nak edit kesemua gambar2 yang berlambak2 tu…maklum la QH guna kamera yang murah aje…jadi gambar2 tu semua kena la touchup2 sikit…macam mane pon dapur tetap berasap yea…hikhik…nak mencuba resepi2 lain pula…



Ok rasanya hari ni tak perlu nak membebel pepanjang…sebab banyak sangat kerja2 yang nak dibuatnya…hihihi

Kali ni QH nak kongsikan resepi muffin pula…muffin ni QH buat dah beberapa hari yang lalu…QH buat muffin epal lak…kebetulan kat rumah banyak buah epal ni…hubby beli untuk buat air…tapi QH dah curi 3 biji untuk buat muffin…hehehe…resepi ni QH ambil dari blog Dari Dapur Madihaa…cara2 membuatnya semua QH ikut macam Kak Madihaa aka Ratna ni buat…pada akak yang kiut miut ni…QH minta izin untuk letak pula resepi ni kat blog QH pula yea…



MUFFIN EPAL
Source : Tim Fink of AllRecipes dot Com
Copy dari mamafami fp

Ingredients :
1 cup all-purpose flour
1/2 cup sugar
1/2 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon baking powder (MaDiHaA tambah)
1/2 teaspoon ground cinnamon
1/4 teaspoon ground allspice (tak letak)
Dash salt
1 egg
1/2 cup milk
2 tablespoons butter or margarine, melted
2 kiwifruit, peeled and chopped (tukar ke 2 biji epal hijau)
1/2 cup raisins (tak letak)

Method :
1. In a bowl, combine the dry ingredients.
2. In another bowl, beat the egg, milk and butter. Stir into dry ingredients just until moistened.
3. Fold in kiwi and raisins.
4. Fill paper-lined muffin cups three-fourths full.
5. Bake at 425 degrees F for 15-18 minutes or until a toothpick comes out clean.
6. Cool for 5 minutes before removing from pan to a wire rack.




Share:

6 comments