STRAWBERRY LEMONADE ICE BLENDED

Assalamualaikum

Selamat tengah hari semua...


Terliur tak tengok air kat atas ni...hehehe...lagi2 bile waktu panas tekak pon kering...dapat minum air macam ni...memang sesuai sangat...dengan warna air tu yang mengancam...boleh meleleh air liur dibuatnya...dapat minum alangkah legaaa rasanya tekak ni...


Nak buat air ni tidak la sesusah mane pon...orang kata semua main campak2 jer...tapi jangan lak campak betul2...perumpamaan je tu!!! tapi memang betul sedap air ni...saya pon memandai jer sebenarnya membuat air ni...tapi tak tau la kalau sebelum ni memang dah resepi ni atau dah ade orang yang membuatnya dahulu...


Sayang tengok buah strawberry di dalam peti sejuk tu dah nak agak layu...lepas buat pavlova tempoh hari...langsung xberusik dah buah ni...lupa seketika...sebab banyak lagi makanan lain yang menghadang strawberry tu dari menunjukkan dirinya...hehehe...nasib baik sempat menyelamatkan buah tersebut dari terus membusuk...

 

Ok la dari terus merapu yang bukan2 nanti...lebih baik kita terus ke tujuan asal...jom tengok resepi di bawah ni...selamat mencuba...zasssssssss

Strawberry Lemonade Ice Blended

Bahan2
10 biji buah strawberry
1 biji lemon – perah dan ambil jusnya
7 sudu besar gula
3 cawan ais
3 cawan air masak

Caranya 
Satukan semua bahan dalam blender dan kisar hingga hancur. Boleh tambah air sedikit-sedikit.
Hidangkan dalam gelas dengan buah strawberi dan jusnya.



No comments:

@qaseyhoney